Alla inlägg under augusti 2008

Av Sara Carlsson - 31 augusti 2008 22:34

Lollo, på tisdag börjar jag träna och banta. Då kan jag oxå fika med en Loka ihop me dej! De blir la trevligt?

Av Sara Carlsson - 31 augusti 2008 21:33

Den här videon med mig och Grynet har fått över 10,000 träffar på YouTube! Rätt coolt. Och, haha, alla som kommenterar tycker att jag är hur bra som helst. Haha, fast det är typ bara amerikaner.

Av Sara Carlsson - 28 augusti 2008 21:50

Idag så hoppade Eve två rundor på 90 cm med Grynet på Nordhalland. Det gick jättebra tycker jag trots att Grynet testade Eve en gång i varje runda och slog på en nit. Men jag är helt säker på att Eve kommer att få bukt med det om hon får hoppa henne lite mer. Hon ska hoppa Grynet 90 cm och 1m på Ätrabygden nästa lördag. Och om det går bra så anmäler jag dom till tävlingarna hemma 1m och 1.10

Av Sara Carlsson - 27 augusti 2008 21:32

Idag så var Grynet jättefin att rida! Hon kändes så himla lätt och fin på handen.
Tog av en pad från sadeln och det kanske var därför hon kändes så extra fin. Tror nämligen att det är något fel på sadeln. Hon vägrar att ställa sig och jobba ordentligt i vänster varv. Men idag så kändes hon helt annurlunda utan paden.

Imorgon så ska Eve hoppa två 90-rundor på Nordhalland. Om nu vädret är ok, har öst ner hela dagen. Deras paddock är förmodligen en simbassäng. Hoppas verkligen att det går bra iallafall, och att Grynet inte hittar på några hyss!!!

Av Sara Carlsson - 26 augusti 2008 21:30

Det gick jättebra när Eve red Grynet idag!
Hon hoppade hela 1.15 med henne. Grynet var lite skeptisk i början, hon väntade sig väl att någon skulle sitta och backa henne. Men när hon förstod att läget inte var så, då blev hon jätteglad!

Av Sara Carlsson - 26 augusti 2008 21:28

Tog kort på Grynet och Milano ihop idag. Milano är Grynets son som har kommit till kärret som ridskolehäst. Coolt är det!
Dom är jättelika.
Ska ta en bättre bild på dom ihop utomhus någon dag.
Grynet heter förresten Pie Molise egentligen, är född 1997 och är e: Feliciano , u: Piemonte xx , ue: Nebbiolo  xx
Milano är född 2002 och är e: Majim G , u: Pie Molise , ue: Feliciano

Av Sara Carlsson - 26 augusti 2008 21:25

Jag har sorgligt nog för tillfället blivit rädd för att hoppa med min häst.
Det började i början på sommaren då vi gjorde en rejäl vurpa. Och sedan så har hon stoppat en massa, och det visade sig då att hon var halt. Nu när jag skulle börja hoppa lite smått för ca. 1 måndad sen så har det visat sig att jag verkar ha blivit lite rädd. Jag sitter och backar henne, trots att hon är så pigg och glad. Och detta på 60 cm. Fatta att mitt självförtroende sitter långt under fotsulorna.

Har beslutat mig för att Eve ska få hoppa Grynet en del. Hon ska rida henne idag och hoppa nåt språng. Och på torsdag så ska hon hoppa clearround på Nordhalland. Hoppas att detta kan vara bra mentalt för mig att få se nån annan hoppa Grynet (som låter henne hoppa). Då kan jag förhoppningsvis börja lita på henne sen igen.

Tänkte då som sagt i den här bloggen skriva om vad som händer i min ridning och hur det går, och förhoppningsvis så är jag ute på tävlingsbanorna snart igen!
 För tävlingssugen är jag. Jag måste bara komma över hindrena först.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards